zondag 7 augustus 2011

Lieve Lezers,

Ja, sorry, Luna zou een berichtje naar me sturen voor morgen, voor háár post-dag, maar dat is denk ik niet gelukt dus kwam er gister nix op het internet. Sorry! Ik weet het, gister was het Cooking Saturday, en er was niks lekkers te vinden op onze site. Daarom maak ik er voor 1 keertje Cooking Sunday van, haha. Ben jij nou een echte keukenprinses of juist helemaal niet? Dit recept is niet moeillijk te maken, maar als je nou echt een Goofy bent in de keuken, vraag je moeder, vader, broer, zus, opa, oma, tante, nicht of neef dan om je eens te helpen bij dit lekkere gerecht.Vandaag laat ik jullie een soort bijgerecht zien. Vorige keer was het een garnalencocktail, is hij gelukt bij iedereen? ;) Ik moet vandaag een gerecht zoeken die als borrelhapje kan worden geserveerd, maar ook als voorgerecht volgens mij. Het is vegetarisch, en is onderdeel van de indische keuken. Al nieuwsgierig? Check snel het recept hieronder.

Maïspannekoekjes


Ingrediënten

1 blikje mais (plm 300 gram); klein stukje rode paprika; 1/2 eetlepel kruidenbouillonpoeder; 2 teentjes knoflook; 2 lente-uitjes; 2 theelepels sambal oelek; wat zout, 2 theelepels suiker; 1 theelepel ketoembar; 1/2 theelepel trassi bakar ,plm.50 gram bloem; 1 ei, olie om te bakken

Hulpmiddelen

Koekenpan, keukenmachine of staafmixer

Voorbereiding

Doe de mais met vocht in de keukenmachine en maak deze fijn. Snipper de knoflook, snij de lente-ui en de paprika in hele kleine stukjes.

Bereidingswijze

Roer alle ingrediënten door elkaar tot een dikke pap. Verhit de olie in de koekenpan en bak met behulp van een eetlepel hiervan goudbruine koekjes. Laat uitlekken op keukenpapier.

Serveertips

Lekker als borrelhapje met wat zoetzure chilisaus. Maar ook lekker als onderdeel van een rijsttafel.


Het lijkt mij heerlijk, alleen moet ik het nog wel een keer uitproberen, haha. Maar, just try, en laat weten hoe het was bij de reacties of mail naar justlive-laugh-love@hotmail.com . 
Eet smakelijk en superveel plezier!

Veel liefs en brand je handen niet met koken,

Tessa. ;)


P.s Ik heb de Karl-Lagerfeld-taartenmaakster niet meer kunnen vinden, het tijdschrift van mijn vriendin is weggegooid... Dit was m:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten